torstai 15. toukokuuta 2014

Liikkeelle

En liikkunut ensimmäisen neljänkymmenen ikävuoteni aikana vapaaehtoisesti hikeen asti koskaan. Koulussa inhosin liikuntaa, koska olin aina hitain, huonoin ja arin. Ja opettaja varsinkin yläasteella teki parhaansa alleviivatakseni huonommuuttani.

Jotain muuttui, kun täytin 40 ja lopetin nuorimmaiseni kaksi vuotta kestäneen imetyksen. Lähdin lenkille äitivainaani markettilenkkareissa. Juoksin lähimpään puistoon takaisin. Matka kesti ehkä vartin sinne ja takaisin, mutta koko matkan juoksin.

Vähitellen aloin pidentää matkaa, ja siitä se sitten lähti. 2011 juoksin puolimaratonin ja olen jo kolmena kesänä osallistunut Citytriathloniin.

Juoksun lisäksi käyn pumpissa, combatissa, kahvakuulassa, vesijuoksemassa, hydrobicissä, tehotreenissä, pyöräilen, uin ja venyttelen. Hikiliikuntaa kertyy yleensä 4-5 tuntia viikossa. En ole vieläkään paras tai nopein, mutta who cares. Olen toistaiseksi selvinnyt kaikesta, mitä olen yrittänyt. Suorastaan hämmästyin, kun pystyin punnertamaan suorin vartaloin. En monta kertaa, mutta pystyinpäs kuitenkin.

Olen koukussa liikuntaan. Minulle tulee huono ja turvonnut olo, jos en liiku.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti