tiistai 13. toukokuuta 2014

Paino nousee

Olen lihonut vuodessa kuusi kiloa. En tajua, miten ja miksi, koska syömisiäni en ole muuttanut mitenkään ja liikuntaa olen ennemminkin lisännyt kuin vähentänyt.

On minulla epäilykseni. Painonnousu ajoittuu samaan aikaan, kun kuukautiseni alkoivat temppuilla. Niin kauan kuin muistan, minulla on ollut kellontarkkakierto. 24 vrk ja aamulla alkaa. Vähän yli vuosi sitten kierrot alkoivat pidentyä niin, että nykyään kuukautiset tulevat parin kuukauden välein.

(Paitsi viime kesänä, kun olimme kahden viikon lomalla Kreikassa, minulla oli kuukaudessa kahdet kuukautiset, joista toiset kestivät lähes sen kaksi viikkoa. Gynekologi sanoi, että luultavasti syynä oli valo, joka sotki elimistön.)

En enää jaksa laskea päiviä, kun ei ne pidä kuitenkaan paikkaansa. Elän siis pienessä jännityksessä koko ajan.

Lihomisen syy lienee siis vaihdevuodet. Mitään muuta oiretta kuin pidentynyt kuukautiskierto ja lisääntyneet kilot ei ole vielä tullut. Odotan jännittyneenä tulevaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti