maanantai 5. lokakuuta 2015

Uuden yritys

Olen toiminut ammatissani yli 20 vuotta. Olen ollut tässä samassa työpaikassa kohta kymmenen vuotta.

Alun perin tarkoitus oli olla täällä noin viisi vuotta ja siirtyä sitten eteenpäin. Suunnitelma ei toteutunut, koska maailma ympärilläni muuttui. Alani on nyt syöksykierteessä. Uusia työpaikkoja ei ole, vanhoja lopetetaan, eivätkä jäljelle jääneetkään kierrä, kun ihmiset eivät uskalla tehdä ratkaisuja.

Pidän työstäni ja pidän työkavereistani (esimiestäni lukuun ottamatta). Silti minulla on ollut jo pidempään tunne, että haluaisin tehdä jo jotain muuta. Siitä huolimatta, että viiskymppinen auringonlaskun alan ammattilainen on työmarkkinoilla melkoista kuraa.

Olen jo vajaan vuoden tilannut työpaikkailmoituksia sähköpostiini. Suurin osa ei ole koskettanut minua mitenkään, mutta nyt viikonloppuna jysähti.

Mahdottoman vaativa ja mielenkiintoinen uusi duuni tarjolla! En ole koskaan tehnyt mitään kuvatun tehtävänkuvan kaltaista, mutta silti minusta tuntuu, että koulutukseni ja osaamiseni olisivat jotakuinkin kohdallaan.

Viikonloppuna väsäsin CV:n ja lyhyen hakemuskirjeen ensin suomeksi ja sitten vieraalla kielellä. Kälyni, kielten ope, käy tekstit läpi niin, että en vallan nolaa itseäni. En kuitenkaan halua, että hän muokkaa niitä sujuvammaksi, koska en halua antaa ruosteessa olevasta kielitaidostani ruusuista kuvaa.

Hakemus pitäisi lähettää tällä viikolla. Ainakin pääsen mittaamaan työmarkkina-arvoni, vaikkei mitään kuuluisikaan.

2 kommenttia:

  1. Miten kävi mahdollisen uuden työpaikan kanssa? Yleensä en kommentoi täällä netissä, mutta emppaan ja symppaan blogiasi; saisit vain kirjoittaa useammin. Oikein hyvää alkanutta vuotta sinulle!

    VastaaPoista
  2. En loppujen lopuksi hakenut sitä, koska työpaikan työsuhteiden ehdot olivat niin epäselvät. Kolmikymppinen voisi äänestää jaloillaan; tämänikäinen ei oikein enää.

    Mutta nyt olen hakenut kahta uutta työpaikkaa!

    VastaaPoista